Яшел Үзән

Әтиеңә ышанып тормавың хәерле

Улым әтисе белән күрешә алмаганына бик борчыла. Миннән гел “Әти кайчан безгә килә?”, “Нигә әти шалтыратмый?”, “Нигә туган көнем белән котламады?” дип сорап йөдәтә. Ә күптән түгел, күзендә яшьләрен мөлдерәтеп, мин әтиемнең йөзен оныта башладым, диде. Ә мин нишли алам соң? Кешене ничек үз улын исенә төшерергә мәҗбүр итеп була? Һәм балага да барысын да аңлатып бетереп булмый бит... Бу тормышта әтиеңә өмет итмә, дип ничек әйтәсең?!

Үзем тулы гаиләдә үскәнлектән, әтисез яшәүне күз алдыма да китерә алмыйм. Шөкер, әтием әле дә исән һәм улыма  чын ирләрчә тәрбияне дә ул бирә. Әмма, тормышымда дөрес кеше сайлый алмаганга ялгышлыгым өчен баламны җавап бирергә мәҗбүр итүем мине сыкрандыра. Улымның “менә!” дигән ике дәү әтисе бар, тик әтисе ярты елга бер, ә кайвакытта елга бер күренә. Минем әтисе белән улының күрешүенә бервакытта да комачауларга теләгәнем булмады, аның үзенең улыбыз белән аралашырга теләге юк. Бер караганда, ул баласын нәрсәгә өйрәтә алсын соң? Компьютерда уйнаргамы? Дуслары белән кәеф-сафа кору өчен гаилә бюджетыннан акча туздырыргамы? Сирәк очрашу вакытларында да улының ни укуы, ни тормышы белән кызыксынганы булмады.

Мин улыма әтисе турында бер начар сүз әйткәнем юк. Үскәч үзе күреп барысын да аңлар. Тик әлегә ул бик кечкенә һәм аңа әти кирәк. Аның бик тә әтисе белән уйныйсы, балыкка йөрисе килә... кызганыч, әтисенә боларның берсе дә кирәк түгел... Мин аңа ничә тапкыр шалтыратып, баласы янына килүен сорадым. Чөнки улымның өзгәләнүен күреп йөрәккә кан сава. Ә җавап һаман бер төрле: “Вакыт булса – керермен”. Ничек үз балаңа вакыт юк икән соң ул? Без аналар моны беркайчан да аңлый алмаячакбыз...

Ирләргә мөрәҗәгать итеп, шуны әйтәсем килә: хатыннарыгыз белән аерылышканда балаларыгыз белән аерылышмыйсыз бит, алар мәңге сезнеке булып кала. Алар сезне өзелеп ярата, тилмереп көтә һәм сез аларга биктә-бик тә кирәк. Паркта йөрү, ял көннәрендә циркка бару һәм һәр көн кич белән телефоннан сөйләшү, минемчә, авыр түгел. Бернинди дә әти булмаганчы, “ял көне әтие” булу күпкә яхшырак. Олыгайгач, әлбәттә сез балагызны исегезгә төшерәчәксез, тик ул вакытта сезнең аңа кирәгегез булмаячак инде. Чөнки балачакта үпкәләү бик көчле, ул ихлас йөрәктән күтәрелгән була. Менә уйланыгыз, сезнең хыянәтне улыгыз яки кызыгыз кичерерме? Ә сез үзегез кичерер идегезме???

Сәлам белән, Гөлүсә.

Теги:
Нравится
Поделиться:
Реклама
Комментарии (0)
  • 22 января 2018 в 19:57
    Татарстанда буран өч көн дәвам итәчәк Алдагы өч тәүлектә республика территориясендә урыны белән кар явачак, 23 гыйнвардан 24енә каршы төндә көчле буран көтелә.
    11
    0
    0
  • 22 января 2018 в 18:46
    “Яшел Үзән” бүләк өләшә Газетабызга 2018 елның беренче яртыеллыгына язылучылар арасында бүләкләр уйнатачакбыз дигән идек. Сүзебездә тордык. Җирәбә нәтиҗәсендә билгеләнгән җиңүчеләрнең исемлеген “Яшел Үзән”ебезнең узган җомга санында бастырып та чыгардык.
    18
    0
    0
  • 22 января 2018 в 17:22
    Яшел Үзәндә яшәүчеләрне һәм кибетләрне талаучы тотылды Видеокүзәтү камералары Яшел Үзән эчке эшләр бүлеге оперативникларына серияле талаучыны тоткарларга ярдәм итә.
    28
    0
    0
  • 22 января 2018 в 16:26
    Татарстан синоптиклары буран һәм көчле җил хакында кисәтә Буран вакытында күз күреме 1-2 чакрымга кадәр кими, дип кисәтә синоптиклар.
    42
    0
    0
  • 22 января 2018 в 15:36
    Бәйге тәмамлана Традиция буларак Яшел Үзән районы башлыгы һәм «Яшел Үзән» газетасы призына ел саен үткәрелә торган “Безнең йортта – Яңа ел” дип исемләнгән бәйге игълан иткән идек. Конкурс ахырына якынлаша.
    50
    0
    0
  • 22 января 2018 в 13:32
    Бүгенгә ТНВ каналы тапшырулары вакыты Күпсанлы укучыларыбыз соравы буенча
    49
    0
    0
  • 22 января 2018 в 13:10
    КЛАРА ФИЛИППОВА: "МИН КАРШЫ ТҮГЕЛ!" Мин, һич тә, каршы түгел.  Кисен татар кызы калфакны! Зурласыннар тарихыбызны, оныттырмыйк яшьләребезне!
    55
    0
    0
  • 22 января 2018 в 11:41
    Фаҗига артыннан фаҗига: биш бала ятим Гаиләдә бу икенче фаҗига – бер ел элек әтиләре ДТПда һәлак була.
    110
    0
    0
  • 22 января 2018 в 09:58
    2018 елда Татарстанда 681,4 миллион сумга 11 ресурс үзәге ремонтланачак Эш бирүчеләргә кирәкле кадрлар әзерләү өчен ресурс үзәкләрен капиталь ремонтлау программасына 2014-2017 елларда 2,7 миллиард сум акча тотылган.
    38
    0
    0
  • 22 января 2018 в 09:24
    Яшел Үзән предприятиесе «Россиянең иң яхшы 100 товары җиңүчесе» Казан ратушасында ТР Премьер-министры урынбасары Рөстәм Нигъмәтуллин катнашында “Россиянең иң яхшы 100 товары" программасының федераль этабы һәм “Татарстан Республикасының иң яхшы товарлары һәм хезмәтләре” республика конкурсы җиңүчеләрен бүләкләү тантанасы узды. 
    57
    0
    1
  • 22 января 2018 в 08:27
    Татарстанда көн дәвамында көчле кар һәм буран көтелә Көндезге һава температурасы -11 градус булачак.
    33
    0
    0
  • 21 января 2018 в 19:59
    Бүләкләр уйнатылды, йә, җиңүчеләр кем? Подписка бәясе артуга карамастан, быел да безнең белән яңа елга аяк баскан укучыларыбыз арасында бүләкләр уйнаттык. Бу – матур традицияләребезнең берсе. Без инде гади генә район газетасы редакциясе буларак, сезне әллә нинди зур, кыйммәтле призлар белән кызыктыра алмыйбыз. Шулай да, энә дә бүләк, дөя дә диләрме әле, эш аның кыйммәтендә түгел. Шөкер, мул тормышта яшибез, барысы да бар һәм берәүне дә берни белән дә кызыктырып булмый бүгенге көндә. Ә көтмәгәндә бүләк отып кую үзе бер күңелле һәм рәхәт бит ул.
    74
    0
    0
  • 21 января 2018 в 17:40
    Тоташ моңнан гына тора Яшел Үзәнне җырчылар ярата, бер-бер артлы килеп кенә торалар. Берсенең дә хәтерен калдырмый райондашлар – тамашаларга ябырылып килә. Әле бер концертны да калдырмаучы тамашачыларны да беләм мин.
    47
    0
    0
Реклама
  • 23 октября 2017 в 14:24
    Защити себя!
  • Бакырчыда Мәүлид бәйрәме
  • Яшел Үзән пассажир автотранспорт предприятиясендә ничек бәйрәм иттеләр?
  • Авыр атлетлар кабат Яшел Үзәндә
  • Бакырчыда каз өмәсе
  • Яшел Үзән полициясе бәйрәм итте (ФОТОРЕПОРТАЖ)
  • Газовикларның риск зонасына васильеволылар да эләгә
  • Безнең кораблар Гарәп диңгезен иңли башлады
  • Маякта йозлэгэн казый жыелды. Нэрсэ булган???
  • МЕТЕОРда балалар өчен оештырылган ярыш
  • Юныс Сафиуллин белән очрашу кичәсе
  • 1 ноября 2017 в 10:53
    БЕЗ СЕЗНЕ КӨТӘБЕЗ! Белдерүләрегезне 5-67-02 телефоны аша яки Гоголь ур, 23а йортына килеп калдыра аласыз.
  • 20 января 2018 в 20:27
    Мулла Иле егете бит ул! Узган елның декабрь ахырында Яшел Үзән шәһәре һәм районының 50 сәләтле укучысы музыка театрының колонналы залында башлык Александр Тыгин белән очрашты. Мондый бәхет республика, бөтенроссия буенча фән олимпиадаларында, иҗади бәйгеләрдә, билгеле спорт ярышларында җиңү яулаган, иҗтимагый тормышта актив катнашкан балаларга елмайды. Башкаларга үрнәк булып торган укучыларның әти-әниләре дә чакырулы иде.
    141
    0
    4
  • 19 января 2018 в 10:17
    Яшел Үзән районыннан чыккан батырларны ил белергә тиеш Уважаемые читатели! Скоро наша страна будет отмечать 73-летие Великой Победы над фашистской Германией. На протянувшихся от Северного Ледовитого океана до Черного моря фронтах Великой Отечественной войны наши земляки из дер. Паново проявляли мужество и отвагу. Благодаря рассекреченным в 21 веке архивным документам можно написать о каждом солдате и офицере, участвовавшим в ВОВ. Сегодня сообщаем о героях, чьи подвиги стали нам известны. Они были призваны различными городскими и районными военкоматами Советского Союза, в том числе Нурлатским и Зеленодольским военкоматами ТАССР.
    129
    0
    0
  • 19 января 2018 в 14:22
    Иң кайнар яңалыклар Олы Яке мәктәбе укучылары бу көннәрдә тырышып җимлекләр ясый. Алардан мәктәптә күргәзмә оештырылачак. Аннан төрле номинациядә җиңүчеләр ачыкланачак. Җимлекләрне өйләренә алып кайтып элгәннән соң, укучылар күзәтүләрен проект эшендә тәкъдим итәчәк.
    129
    0
    0
  • 20 января 2018 в 18:40
    «Бакырчымда таңнар ата» Әй, Бакырчым, минем туган җирем, Тирә-якта сиңа тиңнәр юк! Туган авылының чын патриоты, аның әле бик күп гасырлар яшәвен бар булганы белән теләп, киләчәге, язмышы өчен ихлас борчылучы шәхес, бакырчылы Рәйханә Зәйнуллинаның «Бакырчымда таңнар ата» дип тирән мәгънә салынган исем астында 287 битле китабы яңа гына табадан төшеп, дөнья күрде.
    121
    0
    1
  • 22 января 2018 в 11:41
    Фаҗига артыннан фаҗига: биш бала ятим Гаиләдә бу икенче фаҗига – бер ел элек әтиләре ДТПда һәлак була.
    110
    0
    0
  • 19 января 2018 в 12:10
    Редакциябез бүләкләрен кемнәр отты? Подписка бәясе артуга карамастан, быел да безнең белән яңа елга аяк баскан укучыларыбыз арасында бүләкләр уйнаттык. Бу – матур традицияләребезнең берсе.
    109
    0
    0
  • 20 января 2018 в 15:26
    Күңелемдәгесен әйтәм Идел катса да, шатлык китермәде. Авылга барыбер юл кыскармады. Боз кичүе - бер якка 170 сум. Артык кыйммәт. Әйләнгечтән кайтырга туры киләчәк.
    106
    0
    2
  • 20 января 2018 в 09:52
    Урамда – кыш... Чана, чаңгы шуар чак Спорт белән шөгыльләнү бүген, чынлап та, модада. Элек тә чаңгыда, тимераякта шуа, хоккей уйный идек инде, диярсез. Шулайдыр да, тик бүген авылларда, берсеннән-берсе күреп, сәламәт яшәү рәвеше алып барырга омтылучыларның көннән-көн артуы үзенә бер күңелле. Авылны һич кенә дә кышкы йокыга талган дип әйтеп булмый, җәмәгать. Киресенчә, кичен салада икенче тормыш башлана гына әле.
    101
    0
    0