Яшел Үзән

Бәхтияров итекләре уймак кебек

Яшел Үзән Сабан туеның халыкны иң нык җәлеп иткән урыны, әлбәттә, «Туган авылым» комплексы. Авыл һөнәрчелеге, аның ял итү урыны, тәмле сыйлары, кыскасы, бөтен күңелен ачып сала шушы кечкенә генә почмакта халкым. Итек басучы ызбасында тыз-быз килеп йөрүче җыйнак ир-атка ел саен игътибар итәм мин. Кулына әле калыбын, әле әзерләп...

Яшел Үзән Сабан туеның халыкны иң нык җәлеп иткән урыны, әлбәттә, «Туган авылым» комплексы. Авыл һөнәрчелеге, аның ял итү урыны, тәмле сыйлары, кыскасы, бөтен күңелен ачып сала шушы кечкенә генә почмакта халкым. Итек басучы ызбасында тыз-быз килеп йөрүче җыйнак ир-атка ел саен игътибар итәм мин. Кулына әле калыбын, әле әзерләп куйган йонын, әле әзер итеген ала. Их, басып күрсәт әле, диюче булса! Ике дә уйламый эшкә керешә бит бу абзый!
Итекчеләре белән даны еракка таралган Акъегет авылыннан Альберт абый Бәхтияров. Итек басу сәләте нәселдән килә. Әтисе Гарифҗан да, бабасы да итек басу белән шөгыльләнгән. Әтисе сугыш елларында колхоз рәисе булып торган. Кыс­касы, намуслы тырыш хезмәт белән көн күрүчеләр алар. 35 ел гомерен көпчәкле трактор руле артында уздырган Альберт абый буш вакытларында яраткан шөгыле белән шөгыльләнгән: итек баскан. Күңеле ятып эшләгән хезмәт җимешен бирми калмый: иш янына куш була итек сатудан кергән акча. Ә гаиләне кечкенә дип әйтеп булмый. Хатыны Зәйтүнә апа белән дүрт бала үстергәннәр: өч кыз һәм бер егет. Уймак кебек матур итекләр киеп үсте кызлары. Табанчалы итекләр киертеп йөртмәде ул аларны. Улы Роберт кул арасына кереп үссә дә, әтисе шөгылен дәвам иттермәде - хаҗәте юк. Кимиләр хәзер итек. Кытайның бер киюгә тишелеп чыга торган итеген кисә кия, кышы буе катып чыга, чын итекчеләргә заказ биреп, рәхәтләнеп натураль итек киеп йөрми. Ә мөрәҗәгать итүчеләр булса, Альберт абый бик теләп басып бирәчәк аны. Зәйтүнәсе белән үткән бәхетле елларын, кешегә сиздерми генә Сөмбел, Тәнзилә, Альмирасының кич клубтан кайтуын көтеп ятуын, Робертының малай чакларын, суган, чөгендер басуында рәхәтләнеп эшләп йөргән, болынлыкларда печән чапкан вакытларын искә ала-ала, алтын кулларын эшкә җигәр иде, их..! Теттерелгән йоны гына кирәк. Анысын да күрше Чуашия авылларында тетеп бирәләр, быел авылда берничә кеше теттергән. Димәк, юкка чыкмый әле итекче һөнәре.
Кичә генә итек кибетенә сугылдым. Ниндиләре генә юк! Табанлылар, чигелгәннәр, күз күрмәгән әллә нинди тиреләр кыстырып тегелгәннәр. Йөз генә төрле түгел, билләһи, шапылдатканнар гына фаб­рикада! Әмма Альберт абыйныкы кебек, «Фәләннең җылы аякларында тузсын!» - дип, аерым атап басылганына җитми инде. Аның итекләре үзе йөреп китә бит!
Гүзәл Минһаҗева

Нравится
Поделиться:
Реклама
Комментарии (0)
  • 23 февраля 2018 в 20:15
    Концертларга рәхим итегез! Бу көннәрдә республика районнарында Татарстанның сәнгать йолдызлары, танылган җырчылар, бию коллективлары халыкка концерт күрсәтә.
    32
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 16:44
    Белә идегезме? • 23 февраль көне Кызыл Армия оешкан дата итеп очраклы алына. Чынлыкта аның декретына яңа стиль белән 28 гыйнварда кул куела.
    23
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 14:28
    Аякны юрганга карап суза торган вакыт Күгәйдә тырыш, эшчән һәм киләчәкне алдан күреп яши торган халык гомер итә. Йорт-җирләре төзек һәм чиста. Кышын да шулай, җәен дә. Һәр йортта мул итеп мал-туарын асрыйлар, чебешен үрчетәләр, бакчаларын гөлбакча итеп тоталар. Шулай ук аларга бердәмлек тә хас. Чөнки нинди чуалчык үзгәртеп корулар чорында да алар үз хуҗалыкларын саклап калу өчен нык торды.
    106
    0
    1
  • 23 февраля 2018 в 12:01
    «Майский» котлый үзегезне! Кадерле Ватанны саклаучылар! Хөрмәтле Бөек Ватан сугышы, Кораллы Көчләр ветераннары, сугышчы- интернационалистлар, илебезнең булачак сакчылары!
    38
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 10:17
    Район башлыгы яшел үзәнлеләрне бәйрәм белән тәбрикли! Кадерле яшел үзәнлеләр! Сезне чын күңелемнән Ватанны саклаучылар көне белән тәбрик итәм!
    44
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 08:52
    Ватанны саклау – һәркемнең изге бурычы Тагын ике көннән илебез Ватанны саклаучылар бәйрәмен билгеләп үтәчәк. Илне саклау ул – илнең иминлеген саклау, димәк, бүген ветераннар, хәрбиләр яки ил алдында изге бурычын үтәп кайтучылар гына түгел, тыныч тормышта Ватаныбыз куәтен арттыручылар бәйрәме дә, дип уйлыйбыз. Ә сезнең өчен ул нинди бәйрәм, кадерле укучылар? Менә шундый сорау белән кайберләрегезгә мөрәҗәгать иттек.
    87
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 07:30
    «А.М.Горький исемендәге Яшел Үзән заводы» директоры бәйрәм белән котлый! Хөрмәтле горькийлылар, яшел үзәнлеләр һәм шәһәребез кунаклары! Кадерле Хәрби Көчләр ветераннар!
    41
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 15:12
    Кисәтүләрсез штраф Газоннарда һәм балалар мәйданчыкларында машина куйган яшел үзәнлеләргә кисәтүләрсез генә штраф салыначак.
    68
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 14:08
    Васильевода укый да, ял да итә беләләр Мәктәп – белем учагы.Укыйбыз да, язабыз да, белем алабыз. Бәйрәмнәр дә үткәрәбез.
    120
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 11:12
    Туган тел көнен норлатлылар да билгеләп узды Сандугач теледәй моңлы, Чишмәдәй чиста телем!
    150
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 09:28
    Мәскәү салкыннары Татарстанга килә 23-28 февральдә Россия башкаласында уртача температура нормадан 7-12 градуска кимрәк булачак.
    81
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 08:54
    2017 елда Татарстан авылларында модульле 53 кибет төзелде Авылларны кибетләр белән тәэмин итү буенча республика программасы узган елдан тормышка ашырыла башлады.
    63
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 08:30
    Норлат әфганчыларны җыйды "Әфган-йөрәк ярасы"- ел саен унбишенче февральдә Совет сугышчыларының Әфганстан җиреннән чыгарылган искә алу, хәтер көнен, шулай дип, атасак дөресрәк булыр иде.
    250
    0
    0
  • 23 октября 2017 в 14:24
    Защити себя!
  • Бакырчыда Мәүлид бәйрәме
  • Яшел Үзән пассажир автотранспорт предприятиясендә ничек бәйрәм иттеләр?
  • Авыр атлетлар кабат Яшел Үзәндә
  • Бакырчыда каз өмәсе
  • Яшел Үзән полициясе бәйрәм итте (ФОТОРЕПОРТАЖ)
  • Газовикларның риск зонасына васильеволылар да эләгә
  • Безнең кораблар Гарәп диңгезен иңли башлады
  • Маякта йозлэгэн казый жыелды. Нэрсэ булган???
  • МЕТЕОРда балалар өчен оештырылган ярыш
  • Юныс Сафиуллин белән очрашу кичәсе
  • 22 февраля 2018 в 12:50
    Илебез иминлеген саклаучыларны хөрмәтләп – чәчәкләр
    Ватанны саклаучылар көне - дан-шөһрәт, кыюлык һәм батырлыкны гәүдәләндерүче бәйрәм. Ул барлык ир-атлар тантанасы, чөнки туган җиребезне саклау аларның бурычы. Бу көнне Ватанны үзләрен аямыйча басып алучылардан саклаучыларны, бүгенге тыныч вакытта да әлеге бурычларын үтәүне дәвам итүчеләрне данлау гадәткә кергән. Хөкүмәтебез елдан-ел әлеге бәйрәмнең патриотик ягына игътибарны арттыра. Һәйкәлләрне, мемориалларны чәчәкләргә күмү күркәм традициягә әйләнде.
    87
    0
    1
  • 16 февраля 2018 в 10:32
    ТРЕБУЕТСЯ - администратор-кассир 1/2. 1500, соц.пакет, вахта. Деревня Исаково.
  • 6 февраля 2018 в 15:35
    Ачкычлар табылды Столичная 2а йортының бишенче подъезды янында ачкыч табылды⚠
  • 1 ноября 2017 в 10:53
    БЕЗ СЕЗНЕ КӨТӘБЕЗ! Белдерүләрегезне 5-67-02 телефоны аша яки Гоголь ур, 23а йортына килеп калдыра аласыз.