Яшел Үзән

Балаларга дини тәрбия дә кирәк

Без хәзер бик катлаулы һәм болгавыр заманда яшибез. Дары өстендә утырабыз кебек, шырпы сызсаң, очарыңны көт тә тор. Көнгә чыксаң, кайда шартлаталар, кайда аталар. Күп илләрдә сугышлар бара. Бу ызгышлар кемгә кирәк? Тынычлыкны кайда табарга?

Яшел Үзән районы мәхәлләләре имамнарының район башлыгы белән булган очрашуында да иң беренче чиратта бөтен кешелекне борчыган проблемалар күтәрелеп чыкты. Әлбәттә, сүз башта мәселман оешмаларының алып барган эшчәнлегенә хисап ясалды. Район мөхтәсибе Габделхәмит хәзрәт Зиннәтуллин аңлатуынча, мөхтәсибәт җәмәгать эшчәнлеге белән шөгыльләнә, төрле буын кешеләре өчен төрле хәйрия чаралары да уздыра. Аеруча зур дини бәйрәмнәр кысасында мохтаҗ кешеләргә ярдәм күрсәтеп торалар. Бу чараларның тәрбияви йогынтысын сызып ташлап булмый.
- Без шушы җирдә туганбыз, үскәнбез, - диде Габделхәмит хәзрәт. - Динебезне сак­лап, аны киләчәк буынга сеңдерү безнең бурычыбыз булып тора. Без бик авыр вакытта, ягъни террорчылык көч туплаган чорда яшибез, шуңа күрә псевдоисламның таралуына, яшьләрнең шуның йогынтысына бирелүенә юл куймаска тиеш. Җомга намазларында да без мәхәлләләрдә тәрбияви вәгазьләрне укырга тырышабыз. Шуны ассызыклап әйтергә кирәк: диннең бервакытта көчләүләргә, ызгышларга этәргәне юк.
Мирныйдагы «Тынычлык» мәчете имам-хатыйбы Габделхәким хәзрәт Сәфәрханов та яшьләр белән эшләүнең хәзер аеруча өстенлекле юнәлеш булуын сөйләде. Бу уңайдан мәчеттә шулай ук очрашулар булып тора. Әмма Казанның якын булуы сәбәпле, тыгыз элемтә урнаштырылган яшьләр белән бәйләнеш тиз өзелә. Икенче яктан караганда, уңайлыклары да бар, яшел үзәнлеләргә башкалада белемнәрен күтәрү мөмкинлеге күбрәк.
Җәмигъ мәчете имам-хатыйбы Илдар хәзрәт Гатауллин җыелучыларны 2016 елга мөхтәсибәт корган эш планы белән таныштырды. Ул 12 пункттан торып, аңа бик күп чаралар һәм очрашулар кертелгән. Әйтик, мәктәп укучыларына Яшел Үзән мәчетләрен күрсәтү, «Түгәрәк өстәл»ләр оештыру, яшьләрнең дини белемен күтәрү һәм башкалар.
Александр Тыгин мөхтәсибәтнең районда тоткан урынын һәм алып барган эшләрен билгеләп, быел район мөхтәсибе Габделхәмит хәзрәт Зиннәтуллинга Яшел Үзәннең мактаулы гражданы исеме бирелү бу дин әһелләренең хезмәтен тану дип белдерде. Чынлап та, безнең тормышта хәзрәтләрнең роле зур һәм алыштыргысыз. Алар үз тәртипләре, дини эшләре белән дә безне тәрбиялиләр, бу дөньяда үз урыныңны белеп яшәргә өйрәтәләр.
Әлфия ЗЫЯКАЕВА
Тулырак - газетабызның 89нчы санында.

Нравится
Поделиться:
Реклама
Комментарии (0)
  • 23 февраля 2018 в 20:15
    Концертларга рәхим итегез! Бу көннәрдә республика районнарында Татарстанның сәнгать йолдызлары, танылган җырчылар, бию коллективлары халыкка концерт күрсәтә.
    32
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 16:44
    Белә идегезме? • 23 февраль көне Кызыл Армия оешкан дата итеп очраклы алына. Чынлыкта аның декретына яңа стиль белән 28 гыйнварда кул куела.
    23
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 14:28
    Аякны юрганга карап суза торган вакыт Күгәйдә тырыш, эшчән һәм киләчәкне алдан күреп яши торган халык гомер итә. Йорт-җирләре төзек һәм чиста. Кышын да шулай, җәен дә. Һәр йортта мул итеп мал-туарын асрыйлар, чебешен үрчетәләр, бакчаларын гөлбакча итеп тоталар. Шулай ук аларга бердәмлек тә хас. Чөнки нинди чуалчык үзгәртеп корулар чорында да алар үз хуҗалыкларын саклап калу өчен нык торды.
    106
    0
    1
  • 23 февраля 2018 в 12:01
    «Майский» котлый үзегезне! Кадерле Ватанны саклаучылар! Хөрмәтле Бөек Ватан сугышы, Кораллы Көчләр ветераннары, сугышчы- интернационалистлар, илебезнең булачак сакчылары!
    38
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 10:17
    Район башлыгы яшел үзәнлеләрне бәйрәм белән тәбрикли! Кадерле яшел үзәнлеләр! Сезне чын күңелемнән Ватанны саклаучылар көне белән тәбрик итәм!
    43
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 08:52
    Ватанны саклау – һәркемнең изге бурычы Тагын ике көннән илебез Ватанны саклаучылар бәйрәмен билгеләп үтәчәк. Илне саклау ул – илнең иминлеген саклау, димәк, бүген ветераннар, хәрбиләр яки ил алдында изге бурычын үтәп кайтучылар гына түгел, тыныч тормышта Ватаныбыз куәтен арттыручылар бәйрәме дә, дип уйлыйбыз. Ә сезнең өчен ул нинди бәйрәм, кадерле укучылар? Менә шундый сорау белән кайберләрегезгә мөрәҗәгать иттек.
    87
    0
    0
  • 23 февраля 2018 в 07:30
    «А.М.Горький исемендәге Яшел Үзән заводы» директоры бәйрәм белән котлый! Хөрмәтле горькийлылар, яшел үзәнлеләр һәм шәһәребез кунаклары! Кадерле Хәрби Көчләр ветераннар!
    41
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 15:12
    Кисәтүләрсез штраф Газоннарда һәм балалар мәйданчыкларында машина куйган яшел үзәнлеләргә кисәтүләрсез генә штраф салыначак.
    67
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 14:08
    Васильевода укый да, ял да итә беләләр Мәктәп – белем учагы.Укыйбыз да, язабыз да, белем алабыз. Бәйрәмнәр дә үткәрәбез.
    119
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 11:12
    Туган тел көнен норлатлылар да билгеләп узды Сандугач теледәй моңлы, Чишмәдәй чиста телем!
    150
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 09:28
    Мәскәү салкыннары Татарстанга килә 23-28 февральдә Россия башкаласында уртача температура нормадан 7-12 градуска кимрәк булачак.
    81
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 08:54
    2017 елда Татарстан авылларында модульле 53 кибет төзелде Авылларны кибетләр белән тәэмин итү буенча республика программасы узган елдан тормышка ашырыла башлады.
    63
    0
    0
  • 22 февраля 2018 в 08:30
    Норлат әфганчыларны җыйды "Әфган-йөрәк ярасы"- ел саен унбишенче февральдә Совет сугышчыларының Әфганстан җиреннән чыгарылган искә алу, хәтер көнен, шулай дип, атасак дөресрәк булыр иде.
    248
    0
    0
  • 23 октября 2017 в 14:24
    Защити себя!
  • Бакырчыда Мәүлид бәйрәме
  • Яшел Үзән пассажир автотранспорт предприятиясендә ничек бәйрәм иттеләр?
  • Авыр атлетлар кабат Яшел Үзәндә
  • Бакырчыда каз өмәсе
  • Яшел Үзән полициясе бәйрәм итте (ФОТОРЕПОРТАЖ)
  • Газовикларның риск зонасына васильеволылар да эләгә
  • Безнең кораблар Гарәп диңгезен иңли башлады
  • Маякта йозлэгэн казый жыелды. Нэрсэ булган???
  • МЕТЕОРда балалар өчен оештырылган ярыш
  • Юныс Сафиуллин белән очрашу кичәсе
  • 22 февраля 2018 в 12:50
    Илебез иминлеген саклаучыларны хөрмәтләп – чәчәкләр
    Ватанны саклаучылар көне - дан-шөһрәт, кыюлык һәм батырлыкны гәүдәләндерүче бәйрәм. Ул барлык ир-атлар тантанасы, чөнки туган җиребезне саклау аларның бурычы. Бу көнне Ватанны үзләрен аямыйча басып алучылардан саклаучыларны, бүгенге тыныч вакытта да әлеге бурычларын үтәүне дәвам итүчеләрне данлау гадәткә кергән. Хөкүмәтебез елдан-ел әлеге бәйрәмнең патриотик ягына игътибарны арттыра. Һәйкәлләрне, мемориалларны чәчәкләргә күмү күркәм традициягә әйләнде.
    86
    0
    1
  • 16 февраля 2018 в 10:32
    ТРЕБУЕТСЯ - администратор-кассир 1/2. 1500, соц.пакет, вахта. Деревня Исаково.
  • 6 февраля 2018 в 15:35
    Ачкычлар табылды Столичная 2а йортының бишенче подъезды янында ачкыч табылды⚠
  • 1 ноября 2017 в 10:53
    БЕЗ СЕЗНЕ КӨТӘБЕЗ! Белдерүләрегезне 5-67-02 телефоны аша яки Гоголь ур, 23а йортына килеп калдыра аласыз.