Яшел Үзән

Бар язганы – моңлыларга, зарлылар өчен түгел...

Шигырь аңламаганнарның Җан дуслары мин түгел! Бар язганым -моңлыларга. Зарлылар өчен түгел!   Кичәбезгә күңеле бай ,эчке дөньясы матур булган , шигырьгә битараф булмаган  тамашачы килде,ә алар безнең авылда бик күп булып чыкты, 200 урынлы мәдәният  йорты аз гына тулмый калган иде. Кичәбезнең исемен дә  бер хәрефкә генә үзгәртеп  "Бар язганы ...

Шигырь аңламаганнарның

Җан дуслары мин түгел!

Бар язганым -моңлыларга.

Зарлылар өчен түгел!

  Кичәбезгә күңеле бай ,эчке дөньясы матур булган , шигырьгә битараф булмаган

тамашачы килде,ә алар безнең авылда бик күп булып чыкты, 200 урынлы мәдәният

йорты аз гына тулмый калган иде. Кичәбезнең исемен дә  бер хәрефкә генә үзгәртеп

"Бар язганы -моңлыларга, зарлылар өчен түгел!"-дип атадык. Ә кем соң  ул мөлдерәп

торган күңелен шигырь итеп түгелдерүче, шигырьгә табынып яшәүче,бездәй Адәм

балаларының  үз гомере буена әйтергә теләп тә әйтә алмыйча интеккән сүзләрен,

хисләр ташкынын  тыя алмаганда шигырьгә мөрәҗәгать иттерүче , ул - «Татарстан

Республикасының атказанган сәнгать эшлеклесе», Язучылар берлеге әгъзасы,Сәҗидә

Сөләйманова премиясе лауреаты, Татарстан журналистлары  конкурсы "Бәллүр

каләм"- иясе, шагыйрә-Шәмсия Гатуф кызы  Җиһангирова.

Шигырь кичәсе шагыйрәнең түбәндәге шигыре белән башланып китте:

Шигырь язу рәхәттерме, белмим,

Дөрес җавап нинди буладыр?

Ләкин шигырь күкләрдә яралып,

Җан газабы аша туадыр... .

Ә шагыйрьләр  җиһанга әнә шул җан газабы аша туган  сүзләрне - күңел авазларын

ирештерер өчен яралган илаһи затлардыр....

Шәмсия ханымның тылсымлы сүз  көче бүген генә гашыйк  булган яшьләргә дә,

тирән уйга чумган өлкәннәргә дә, дөньябызга әле генә күзләре ачылган нәниләребезгә дә

тәэсир итә.

Безгә дә А.Алиш премиясе лауреаты Мөҗәһит Әхмәтҗанов язганча: "Шәмс-

кояш дигән сүз. Шәмсия-димәк, кояшка ия,кояш кебек шагыйрә. Аның исеменә җисеме

бик тә туры килә.Ул татар шагыйрләре арасында балкып торган кояшка тиң

шагыйрәбез."-дигән сүзләр белән килешми мөмкин түгел.

Ул мөләем,чибәр, горур, кояш кебек балкып бар тамашачыны  ике сәгать ярым

магнит кебек үзенә тартып торды.Матур аһәңле тавышы белән укыган шигырьләре,

моңлы җырлары халыкны әсир итте.

Юлкайларның гына башы каян?

Авыл башларында кыр -капка...

Бәхет эзләп чыгып киткән шуннан

Авылдашлар төрле тарафка...

Моңларымның  каяндыр юл башы?-

 Авыл башларында кыр -капка...

Шәмсия ханым да ,үзенең шигырендәге шул кыр капкадан  бәхет эзләп чыгып

киткән авыл баласы ,моңнарының да юл башы шунда барып тоташадыр мөгаен.

Шәмсия Гатуф кызы Җиһангирова 1951 елның 28 февралендә ТР Мөслим ра

Шигырь аңламаганнарның

Җан дуслары мин түгел!

Бар язганым -моңлыларга.

Зарлылар өчен түгел!

  Кичәбезгә күңеле бай ,эчке дөньясы матур булган , шигырьгә битараф булмаган

тамашачы килде,ә алар безнең авылда бик күп булып чыкты, 200 урынлы мәдәният

йорты аз гына тулмый калган иде. Кичәбезнең исемен дә  бер хәрефкә генә үзгәртеп

"Бар язганы -моңлыларга, зарлылар өчен түгел!"-дип атадык. Ә кем соң  ул мөлдерәп

торган күңелен шигырь итеп түгелдерүче, шигырьгә табынып яшәүче,бездәй Адәм

балаларының  үз гомере буена әйтергә теләп тә әйтә алмыйча интеккән сүзләрен,

хисләр ташкынын  тыя алмаганда шигырьгә мөрәҗәгать иттерүче , ул - «Татарстан

Республикасының атказанган сәнгать эшлеклесе», Язучылар берлеге әгъзасы,Сәҗидә

Сөләйманова премиясе лауреаты, Татарстан журналистлары  конкурсы "Бәллүр

каләм"- иясе, шагыйрә-Шәмсия Гатуф кызы  Җиһангирова.

Шигырь кичәсе шагыйрәнең түбәндәге шигыре белән башланып китте:

Шигырь язу рәхәттерме, белмим,

Дөрес җавап нинди буладыр?

Ләкин шигырь күкләрдә яралып,

Җан газабы аша туадыр... .

Ә шагыйрьләр  җиһанга әнә шул җан газабы аша туган  сүзләрне - күңел авазларын

ирештерер өчен яралган илаһи затлардыр....

Шәмсия ханымның тылсымлы сүз  көче бүген генә гашыйк  булган яшьләргә дә,

тирән уйга чумган өлкәннәргә дә, дөньябызга әле генә күзләре ачылган нәниләребезгә дә

тәэсир итә.

Безгә дә А.Алиш премиясе лауреаты Мөҗәһит Әхмәтҗанов язганча: "Шәмс-

кояш дигән сүз. Шәмсия-димәк, кояшка ия,кояш кебек шагыйрә. Аның исеменә җисеме

бик тә туры килә.Ул татар шагыйрләре арасында балкып торган кояшка тиң

шагыйрәбез."-дигән сүзләр белән килешми мөмкин түгел.

Ул мөләем,чибәр, горур, кояш кебек балкып бар тамашачыны  ике сәгать ярым

магнит кебек үзенә тартып торды.Матур аһәңле тавышы белән укыган шигырьләре,

моңлы җырлары халыкны әсир итте.

Юлкайларның гына башы каян?

Авыл башларында кыр -капка...

Бәхет эзләп чыгып киткән шуннан

Авылдашлар төрле тарафка...

Моңларымның  каяндыр юл башы?-

 Авыл башларында кыр -капка...

Шәмсия ханым да ,үзенең шигырендәге шул кыр капкадан  бәхет эзләп чыгып

киткән авыл баласы ,моңнарының да юл башы шунда барып тоташадыр мөгаен.

Язманың тулы вариантын "ЯШЕЛ УЗӘН" газетасыннан укый аласыз.

Нравится
Поделиться:
Реклама
Комментарии (0)
  • 18 февраля 2018 в 11:10
    Татарстанның бакчачылык берләшмәләрен үстерүгә 150 миллион сум тотылган Республика программасында 20ләп районның бакчачылык берләшмәләре катнаша.
    3
    0
    0
  • 18 февраля 2018 в 08:12
    Рөстәм Миңнеханов: «Проблемаларны яшереп калырга ярамый» Бу атнада Яшел Үзәнгә эшлекле визит белән Татарстан Президенты Рөстәм Миңнеханов килде. Ул район һәм шәһәр Советының берләшкән утыз өченче сессиясендә катнашты. Ә аңа кадәр «А.М.Горький исемендәге Яшел Үзән заводы»нда булды.
    15
    0
    0
  • 17 февраля 2018 в 18:00
    Бакырчы шаккатыруын дәвам итә Бакырчыда кабат зу-у-ур бәйрәм! Мондый бәйрәмнең моңа кадәр бу авылда узганы юк иде әле. Чөнки биредә шугалак әле генә барлыкка килде. Шуңа да бу чараны яше дә, карты да, бала-чагасы да, бердәм булып, шатланып көтеп алды.
    134
    0
    0
  • 17 февраля 2018 в 17:13
    Фәнис Җиһаншаны аздан гына төрмәгә утыртмый калганнар Камал театры артисты Фәнис Җиһанша шушы арада ерак сәфәрдән кайтып төште. Артист Хуҗа Насретдин образында дөньяның төрле илләрендә сәяхәтен дәвам итә. Бу юлы аның тукталышы Дубайда булган.
    62
    0
    0
  • 17 февраля 2018 в 15:54
    Күңелемдәгесен әйтәм Татар Әҗәле белән Карашәм авылы арасындагы 2-3 чакрым юл бик начар хәлдә, инде күптән ремонт күрмәгән. Кышын ярый әле, катырып, кар белән тигезләнә. Ә яз һәм көз айларында күрмәгәнне күрәбез инде – нык җәфаланабыз. Ел да халык җыенында бу сорауны күтәрәбез, әлегә файдасы юк.
    77
    0
    0
  • 17 февраля 2018 в 14:05
    Яшел Үзәндә Бөтенроссия турниры Яшел Үзәндә «Динамо» Бөтенроссия җәмгыятенең 95 еллыгына багышланган чирәм хоккее буенча ачык Бөтенроссия турниры булды. 11-13 яшьлек кызлар арасында турнир Яшел Үзәннең «Маяк» спорт комплексы манежында үткәрелде.
    27
    0
    0
  • 17 февраля 2018 в 12:52
    Утырып уйлар уйладым... Кыска гына язылган мәкаләмә, зурдан кубып, Туфан абый Миңнуллинның канатлы фразага әйләнгән тирән эчтәлекле сүзләрен исем итеп куярга батырчылык иттем.
    32
    0
    0
  • 17 февраля 2018 в 11:21
    Иң гади һәм ачык сайлаулар Татарстанда территориаль һәм участок сайлау комиссиясе әгъзаларын укыту семинарлары сериясе башлана.
    24
    0
    0
  • 17 февраля 2018 в 09:59
    Сәламәтлек әлифбасы Кай вакытта башымда кыр­мыскалар йөгерешкән кебек тоела. Сәбәбе ни икән?
    49
    0
    0
  • 16 февраля 2018 в 21:10
    Рентген тикшерүләрен кайда узарга була? Яшел Үзән үзәк район дәваханәсенең Консультатив-диагностика поликлиникасында ремонт эшләре башлану сәбәпле, 2018 елның 14 февраленнән рентген кабинеты ябылды.
    48
    0
    0
  • 16 февраля 2018 в 16:24
    Александр ТЫГИН: «ҮЗ ӨЕГЕЗГӘ БУЛСА, ДӘҮЛӘТ БИРӘМ ДИП ТОРГАН АКЧАДАН КОЛАК КАКМАС ИДЕГЕЗ!» Норлат авыл җирлегендә авыл җыены һәрвакыттагыча тыныч узды. Зур кунак – тр дәүләт советы депутаты Юрий Камалтынов та норлатлыларның сабырлыгына, тынычлыгына сокланды. Димәк, проблемалар булса да, хәл ителә, дигән сүз.
    211
    0
    0
  • 16 февраля 2018 в 14:55
    Сез икегез – бербөтен Мәхәббәт мәхәббәт инде ул, Һади Такташ әйтмешли, һәрбер йөрәк аны үзенчә яңарта. Әлеге татлы, ихлас хистән башка гомер кичерүләре мөмкинме икән?!
    208
    0
    0
  • 16 февраля 2018 в 13:40
    Ятимнәргә тиешенчә түләнмәгән Прокурор күзәтчелегенә бу юлы Яшел Үзән муниципаль район башкарма комитетының опека һәм попечительлек бүлеге эләккән.
    83
    0
    0
  • 23 октября 2017 в 14:24
    Защити себя!
  • Бакырчыда Мәүлид бәйрәме
  • Яшел Үзән пассажир автотранспорт предприятиясендә ничек бәйрәм иттеләр?
  • Авыр атлетлар кабат Яшел Үзәндә
  • Бакырчыда каз өмәсе
  • Яшел Үзән полициясе бәйрәм итте (ФОТОРЕПОРТАЖ)
  • Газовикларның риск зонасына васильеволылар да эләгә
  • Безнең кораблар Гарәп диңгезен иңли башлады
  • Маякта йозлэгэн казый жыелды. Нэрсэ булган???
  • МЕТЕОРда балалар өчен оештырылган ярыш
  • Юныс Сафиуллин белән очрашу кичәсе
  • 17 февраля 2018 в 08:17
    Ничек түлисез, шулай яшисез!
    Әйшә мәдәният йортында узган җыенга килгән халыкны аз иде дип әйтеп булмый, сораулар да шактый яңгырады. Димәк, халык җирле хакимият ярдәменә өметләнә, битараф түгел. Әле ике ай гына авыл җирлеге башлыгы булып эшли башлавына карамастан, Радик Галәвиев авылдашлары алдында 2017 елга хисап тотты. Очрашуда район башлыгы Александр Тыгин да катнашты.
    81
    0
    0
  • 16 февраля 2018 в 10:32
    ТРЕБУЕТСЯ - администратор-кассир 1/2. 1500, соц.пакет, вахта. Деревня Исаково.
  • 6 февраля 2018 в 15:35
    Ачкычлар табылды Столичная 2а йортының бишенче подъезды янында ачкыч табылды⚠
  • 1 ноября 2017 в 10:53
    БЕЗ СЕЗНЕ КӨТӘБЕЗ! Белдерүләрегезне 5-67-02 телефоны аша яки Гоголь ур, 23а йортына килеп калдыра аласыз.
  • 15 февраля 2018 в 15:42
    Айдар авылы турында китап Танылган журналист, якташыбыз Фәния Әхмәтҗанова Айдар авылы турында булачак китапка материаллар туплау эшен башлап җибәрде.
    214
    1
    2
  • 16 февраля 2018 в 16:24
    Александр ТЫГИН: «ҮЗ ӨЕГЕЗГӘ БУЛСА, ДӘҮЛӘТ БИРӘМ ДИП ТОРГАН АКЧАДАН КОЛАК КАКМАС ИДЕГЕЗ!» Норлат авыл җирлегендә авыл җыены һәрвакыттагыча тыныч узды. Зур кунак – тр дәүләт советы депутаты Юрий Камалтынов та норлатлыларның сабырлыгына, тынычлыгына сокланды. Димәк, проблемалар булса да, хәл ителә, дигән сүз.
    211
    0
    0
  • 16 февраля 2018 в 14:55
    Сез икегез – бербөтен Мәхәббәт мәхәббәт инде ул, Һади Такташ әйтмешли, һәрбер йөрәк аны үзенчә яңарта. Әлеге татлы, ихлас хистән башка гомер кичерүләре мөмкинме икән?!
    208
    0
    0
  • 16 февраля 2018 в 11:30
    Мәктәптә укучылар сугыша Агымдагы елның 24 гыйнварында шәһәр мәктәпләренең берсендә III сыйныф укучылары арасында ызгыш чыгып, шуларның берсе тән җәрәхәтләре алган.
    156
    0
    0
  • 16 февраля 2018 в 08:35
    Юл ябыла Ремонт эшләре бару сәбәпле,2018 елның 16 февралендә Свияжск – Ходяшево  юлындагы тимер юл переезды 7дән 16 сәгатькә кадәр ябыла.
    146
    0
    1
  • 16 февраля 2018 в 09:44
    Маммография тикшерүләре узу кабинеты эше туктатыла Хөрмәтле Яшел Үзән районы һәм Яшел Үзән шәһәре халкы!
    142
    0
    0
  • 15 февраля 2018 в 14:37
    Телевизор Мамадышка китә Хөрмәтле газета укучылар!
    141
    0
    0
  • 17 февраля 2018 в 18:00
    Бакырчы шаккатыруын дәвам итә Бакырчыда кабат зу-у-ур бәйрәм! Мондый бәйрәмнең моңа кадәр бу авылда узганы юк иде әле. Чөнки биредә шугалак әле генә барлыкка килде. Шуңа да бу чараны яше дә, карты да, бала-чагасы да, бердәм булып, шатланып көтеп алды.
    134
    0
    0